Thursday 6 December 2012

Misi ke Gaza....


Gambar ni saya ambil dr official fanpage Kak Wardina Safiyyah di Fb (p/s for info saya mmg mengenali Kak Wardina secara peribadi). She been to Palestine early 2012. 
Gambar berlatar belakangkan Masjid Al Aqsa.
WardinaSafiyyah

Few days ni, saya rasa ramai berkongsi status Farrah Adeeba di FB, bekas pengacara TV3 about perjalanan dia ke Gaza. Boleh baca di sini for more info

and ada juga few celebrities yg di sana sekarang.. antaranya 
Afdlin Shauki, 
Dato Chef Wan

Selain dari itu, kita juga boleh membaca info terkini mengenai Gaza dr fanpage


Harry Fear an independent journalist. 

Laporan Harry Fear adalah sangat jujur n telus. He's so simply amazing. Dia buat saya tertanya, kalau dia seorg lelaki berkulit putih boleh ke sana, apakah sumbangan kita pula sebagai org islam. I'm officially announced,  I'm a bigger fan of Harry Fear :-)

Selain dari mereka di atas, suami kawan kepada kawan saya juga sedang berada di sana skrg. Baru bertolak 1 hari yg lepas. Mereka pergi bersama Aman Palestin. Sempat juga sya dan kawan2 yg lain mengirimkan pencil cases. Menurut sumber, kanak-kanak disana lebih suka dpat stationery, buku tulis daripada gula2 ect. 

Because of a very short notice (dpt tahu 3 or 4 days before the trip) tak byk pencil cases yg kami dpt kumpulkan



saya suka sangat pencil cases ini. Dibuat menggunakan zip sepenuhnya. Sangat2 kreatif n colourful.. seperti kehidupan anak2 palestine di sana.


Ini pula beg & pencil case utk anak palestin tajaan kawan pd kawan saya. (eeeh.. korang faham tak ni.. ekkekke)

Boleh baca di sini kalau ada sesiapa inginkan maklumat lanjut
Aman Palestin

Tahun lepas juga, suami 1 of my senior seorg photographer ke sana. Tak kan saya lupa status dia di FB masa tu, tentang kerisauan beliau tentang suami tercinta setiap kali mendapat perkhabaran tentang letupan bom. Berhari juga mereka menunggu di Jordan kerana tidak dibenarkan masuk. 


Sebenarnya dgn hanya membayar RM7,500.00 kita semua juga boleh pergi ke sana. Murahkan... apalah nak dibandingkan dgn nilai yg kita akan dpt nanti. Bila memikirkan jumlah duit sebanyak itu saya pernah habiskan utk membeli satu handbag.. huwaaa... menangis n teriak dgn kuatnya saya... 

Saya ingin ke sana. Moga Allah memberikan kita semua kesihatan yang baik n peluang untuk ke sana. Dibuka pintu rezeki  yg luas utk kita semua. Moga2 kita semua berpeluang ke sana.. InsyaAllah.. Amin


2 comments:

  1. Menarik sungguh pengalaman yang diorang timba kan. Teringin juga nak ke sana. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Boleh je Janggel... cancel semua trip for 2013... n duit tu allocate utk Misi ke Gaza.. :-)

    Saya pun teringin ke sana.. rasa complete kalau dpt bersembahyang di Masjid Al Aqsa selepas pernah bersembahyang di Masjidil Haram & Masjid Nabawi kan.... sama2 kita berdoa.. InsyaAllah.

    ReplyDelete